Brief - Reisverslag uit Rijnsaterwoude, Nederland van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu Brief - Reisverslag uit Rijnsaterwoude, Nederland van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu

Brief

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Franci

24 Mei 2008 | Nederland, Rijnsaterwoude

Haaa Jullie dachten dat je van me af waren.. Nou mooi niet!! Heb een hele indrukwekkende week achter de rug met veeeel vehalen die er toch nog even bij moeten ;)

Ook de foto's zijn nog in aankomst.. hier volgt nog een berichtje van.

Afgelopen week kreeg ik een brief van een vrouw in het weeshuis. Een van de weinigen die wel goed voor de kinderen zorgt. Ik had haar via via een cadeautje (een van je mooie zeepjes ,natas:)) gegeven omdat het niet direct op het weeshuis kon. Want dan zou ze ruzie krijgen met haar collega's. Ook kreeg ik van haar via via een heel lief cadeautje en deze email die veel indruk op me maakte.

Dear Franci !
Thanks for your presents very much . You made me real surprise when I have your presents .Cam on Franci !
I don't know how to come to your hotmail . Where are your pictures ? Ah , please give for me your picture to keep memory alright,please !
I feel sad because I didn't have a lot of time to talk with you and make something for you,we didn't have some chances to meet and I real don't like to work in the orphanage because my colleagues_differant+difficult people,we don't have same thinkng together ,I want you and I hug the children but it's not easy for me .Yesterday I took a child to the hospital to check his health to come to American_adoption and I bought a new shoes for him but today my colleague doesn't agree with me,they explain my duty is "Take child to the hospital" although I try to explain he could not walk easilly with his old shoes
I love the children very much but I can not understand what my colleagues think
Although anything change ,I only hope you and another Volunteers will come back my orphanage to visit and give the best loving to them,I think they are alone people when their parents left them ,they need good_hearted and kind heart from you very much

I'm very happy when I have been meeting many many nice Dutch Volunteers .Thanks for you helping and loving with me and especially the children
I hope to see you again anywhere xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

WITH LOVE



Het is triest dat haar collega's niet open voor ons en voor haar staan. Dit zal ook betekenen dat er nix op langere termijn zal veranderen. Wat dat betreft is 5 weken vrijwilligerswerk gewoon veel te kort om tot de mensen door te dringen.
Op deze manier word het voor Thao ook onmogenlijk gemaakt om daar te blijven werken en hebben die kinderen daar strax alleen de vrijwilligers nog voor een beetje liefde.

Ik had een canadees ontmoet, die vertelde dat hij zelf jaren geleden al projecten opgezet had om groepsleidsters en moeders het belang te leren van beweging voor kinderen, muziek voor de taalontwikkeling en het belang van binding krijgen met de kinderen door middel van bv. voorlezen en spelen.
Het bleek moeilijker om de mensen te bereiken dan hij dacht en zn projecten zijn uiteindelijk ook doodgebloed puur omdat ze mensen niet openstaan voor verandering.

Heel frustrerend. Maar k ben blij dat ik toch iets heb kunnen betekenen voor de kinderen al is het maar op korte termijn geweest.

Groetjes




  • 24 Mei 2008 - 10:03

    Natasja:

    Wat een mooie brief.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franci

Actief sinds 04 April 2008
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 40916

Voorgaande reizen:

02 April 2015 - 30 Mei 2015

Azie 2015

04 Juni 2014 - 14 Juni 2014

Camino de Santiago

25 Maart 2014 - 29 Maart 2014

op reis...EN DIT KEER NIET ALLEEN! !

12 Oktober 2013 - 10 November 2013

It's time for Africa!

20 April 2013 - 20 Mei 2013

Brazilie 2013

06 Januari 2013 - 21 Januari 2013

Hongarije/Israel

02 November 2009 - 01 April 2010

5 maanden weg

10 April 2008 - 22 Mei 2008

Mijn eerste reis

15 September 2010 - 30 November -0001

Op zoek naar een baan in Australie

Landen bezocht: