tunnels, volle maan, hong kong. - Reisverslag uit Rijnsaterwoude, Nederland van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu tunnels, volle maan, hong kong. - Reisverslag uit Rijnsaterwoude, Nederland van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu

tunnels, volle maan, hong kong.

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Franci

24 Mei 2008 | Nederland, Rijnsaterwoude

Zooow en dan nu nog een paar hoogte punten van vorige week!!

Hoi An is echt een heel schattig vriendelijk toeristisch dorpje. De drukte van de grote steden zie je daar niet terug en dit brengt wel wat rust.
Vanuit Hoi An heb ik dag tripjes gedaan naar o.a. marble mountains..(hier had ik al wat over geschreven) en naar My Son.. Dit ware echt prachtige ruines..
En voor de rest..wat eigenlijk stranden had moeten zijn heb ik mn garderobe aangevuld met op maat gemaakte kleding
:). Het sjoppen hier was echt veel te leuk en goedkoop!! hihi.
M'n oude kleding heb ik meegegeven aan een meisje die ik daar ontmoet had die bezig was met een HIV project...zijn die ook nog mooi even goed aangekomen!!
En de nieuwe kleding is met de post naar nederland ;)



Met volle maan was het een groot feest in dit dorpje. In elk winkeltje stonden kleine tempeltjes met voedsel, bloemen, water en wierook en gekleurde snoepjes voor de goden. Ook werd er ritueel nepgeld verbrand. Voor rijkdom. Toen k verder het centrum in ging waren de straten helemaal vol met vietnamezen. Bij het water aangekomen lag een boot met een aantal monniken erop die aan het zingen waren..of bidden..haha naja het klonk allebei niet.
Op het water dreven allerlei neplotusbloemen met een kaarsjes erin.. dit was echt superschattig om te zien. Natuurlijk ben ik zelf ook nog even in een bootje gestapt en heb een rondje gevaren samen met n duitse man die k onmoet had. Dit was echt supergezellig!!!

De laatste 2 dagen heb ik doorgebracht in Ho Chi Minh City. Dit is echt een heeele drukke stad waar ze voor alles dubbele prijzen vragen. Dit vond ik iets minder leuk maar was toch wel leuk om te zien. Ook heb ik een tripje gedaan naar de Cu Chi tunnels.
Dit was echt heel interessant, maar wel een beetje luguber. Ze hadden er een soort van museum van gemaakt. Ben zelf in de tunnels geweest en het was echt superbenauwd. Ze zijn gemaakt voor de kleine vietnamesen dus het was proppen!!!

Ook liet de gids trots zien met welke "traps" ze de amerikanen wel niet gepakt hadden. Moet eerlijk toegeven.. dom waren ze niet!!

Later heb ik ook nog geschoten. Maar na 2 kogels hield ik het voor gezien. De knal was veel te hard en vond het verder weinig toevoegen aan het geheel.
Doe mij maar weer boogschieten in het archeon strax ;).


De terugreis was lang maar ook weer een avontuur!
Sochtends moest ik vroeg uit mn bed om naar Hong Kong te vliegen eerst. Dit was een vlucht van 2,5 uur en ging prima :).

Aangekomen in Hong Kong moest ik 9 uur wachten op m'n volgende vliegtuig en dacht eigenlijk dat ik het vliegveld niet af zou mogen want dat was gezegd. Natuurlijk heb ik het toch geprobeerd en voor dat ik het wist zat ik in de trein naar de stad waarin ik een andere nederlandse meid onmoette die in hetzelfde schuitje zat. Alleen was zij op doorreis naar Australie.
Samen zijn we door Hong Kong gereisd op zoek naar de boeiende plaatsen. Ze had van So Ho gehoord..wat boeiend moest zijn. Dit hadden we na veel vragen gevonden en was inderdaad gezellig!! Hong Kong is zooo anders dan Vietnam! Staat helemaal vol met flatgebouwen..iedereen spreekt wel engels en alles is gericht op geld verdienen daar. Het is een echte wereldstad en in geen geval te vergelijken met Vietnam. Dus dit was weer omschakelen. Ook betalen ze hier met de Chinese dollar dus ook dit was weer een omschakeling.
Ook had ze gehoord van een of ander uitkijk punt wat boeiend moest zijn.
Nu vonden we dit niet 1,2,3 dus hebben we maar besloten met de roltrappen zo hoog mogenlijk te komen. Grappig hoeveel je toch nog van zo'n stad ziet. En uiteindelijk bleek het een supermooie plek te zijn, je ziet de hele stad,en ook supermooie bergen zijn daar.

Toen het donker begon te worden hebben we nog een veel te duur biertje gedronken bij een gezellig restaurantje en hebben we de trein weer teruggepakt naar het vliegveld. Om daar weer op het volgende vliegtuig te stappen.

Zo'n dag was toch wel vermoeiend dus gelukkig heb ik best veel in het vliegtuig geslapen. Al is 12 uur vliegen LANG! Vooral de laatste 4 uur was aftellen.

Natuurlijk kwam mn koffer weer als laatste en stond mn "welkomscomite":P bij de verkeerde gate.
Maar toen k mn vriendje weer zag, was ik zo blij dat k spontaan zn koffie uit zn handen sloeg toen k m een knuffel wilde geven!!!

Het is heel erg wennen om weer terug te zijn en werd ik natuurlijk midden in de nacht wakker vanwege m'n jetlag.

Vandaag ga k op zoek naar een nieuw auto'tje en mn moeder weer zien :).
Maandag weer werken..

Ik heb er weer zin in :).

Veel liefs
van mij.



  • 24 Mei 2008 - 15:05

    Anne:

    Hoi franci

    Hoop je weer snel te spreken wil je verhalen wel horen (K)

    Anne

  • 24 Mei 2008 - 18:14

    Linda:

    Hoi Franci!
    Wat een avontuur heb je erop zitten!
    Vond het erg leuk dat ik je na je lange trip, vandaag gelijk even heb kunnen zien!
    Ondanks je jetlag zag je er vol energie uit! Bruine kleur en ja, prachtige kleren! Heb erg veel zin om uitgebreid bij te kletsen en je foto's te bekijken!
    Snel maar even wat afspreken dus!
    Dikke knuffel en fijn dat je goed aangekomen bent!
    -Linda-

  • 26 Mei 2008 - 15:00

    Lena,milou,,marieke:

    He meid!
    Zo te lezen heb je t super gehad je laatste weekje! Zijn wel erg benieuwd naar je fotos dus die moet je er nog wel even opzetten hoor, niet voor niets zo stoere camera! :)
    Vet dat je de tunnels nog hebt gezien, is de rit van HCMC naar de tunnels een beetje te doen??
    Geniet van Jan de Romein!
    Ook nog even je adres doormailen he!

    Kus uit Can tho

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franci

Actief sinds 04 April 2008
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 40977

Voorgaande reizen:

02 April 2015 - 30 Mei 2015

Azie 2015

04 Juni 2014 - 14 Juni 2014

Camino de Santiago

25 Maart 2014 - 29 Maart 2014

op reis...EN DIT KEER NIET ALLEEN! !

12 Oktober 2013 - 10 November 2013

It's time for Africa!

20 April 2013 - 20 Mei 2013

Brazilie 2013

06 Januari 2013 - 21 Januari 2013

Hongarije/Israel

02 November 2009 - 01 April 2010

5 maanden weg

10 April 2008 - 22 Mei 2008

Mijn eerste reis

15 September 2010 - 30 November -0001

Op zoek naar een baan in Australie

Landen bezocht: