niet alleen!!! - Reisverslag uit Meknès, Marokko van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu niet alleen!!! - Reisverslag uit Meknès, Marokko van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu

niet alleen!!!

Door: franci

Blijf op de hoogte en volg Franci

29 Maart 2014 | Marokko, Meknès

Zo. ..het wordt weer tijd om een reisverslag te schrijven want ik maak hier zoveel mee! In tegenstelling tot vorige keren ben ik nu alles aan het typen op mijn smart phone. De computers hier zijn niet al te snel en de letters en leestekens staan door elkaar wat uitgebreid bloggen lastig maakt.

Anyway, zoals de titel al zegt..deze reis ben ik voor de verandering niet alleen op stap maar met mijn vriend jakub. Gezien mijn vorige verre reizen ben ik redelijk verwend geraakt betreft het maken van eigen keuzes. Het samen op reis gaan is dan ook een enorme uitdaging voor me. Precies waar ik aan toe was!

Zonder al te veel invloed proberen uit te oefenen heb ik jakub het land van bestemming laten kiezen. Wat is nou een gaaf land om met niet al te veel budget toch lekker te kunnen backpacken? De 2 landen die naar voren kwamen waren Portugal en Marokko. Jakub was vastbesloten dat het Marokko moest worden. Dit was namelijk 'wilder'. (Nee niet Wilders ;))

Al snel hadden we geboekt. En daar waar mijn rugzak nog half ingepakt was van de vorige keer moest Jakub nog beginnen.
Nog geen week later had hij de eerste spullen al in huis gehaald. Een tasje met allerlei medicijnen. Waaronder oogdruppels, malaria pillen en vriesspray. Oh en ook een aansteker!

Genietend (en stiekem ook een beetje lachend om) zijn enthousiasme heb ik een lonely planet aangeschaft. Meer voorbereiding waren er wat mij betreft niet nodig.
Jakub was van mening dat er wel wat neer voorbereid moest worden en zat ook constant te googlen naar de gaafste reis gadgets.

Inmiddels zijn we al 5 dagen weg, hebben we al zoveel meegemaakt.. is zijn ehbo kist meerdere malen van pas gekomen, zou ik zonder hem zonder meer verdwaald zijn op plaatsen waar je dat liever niet wilt, was ik al 5 keer in n verkeerde bus gestapt en zou ik standaard zonder water zitten.

En die lonely planet?? Die heb ik in totaal 3 keer ingekeken omdat hij steeds met zijn neus erin zit!

Ik moet het eerlijk toegeven..ik vind het heerlijk om samen te reizen. Geniet van elke seconde hier en stiekem hoop ik nog in een avontuur te vallen waarbij de vriesspray, aansteker en de waterdichte gogo gadgets van pas gaan komen!!

More stories to come. ...




  • 01 April 2014 - 13:14

    Marjoke Van Der Wilk:

    Hoi Franci, Wij gaan vanaf 11 april ook door Marokko reizen, echter met een gehuurde auto. We starten in Rabat waar de zoon van mijn vriend studeert. Daarna gaan we naar Meknes, Fez, Midelt, Errachida, Merzouga, Tinghir, Ourzazate, Marrakesh om weer te eindigen in Casablanca. We hopen dus nog wel wat tips en verhalen van jullie te mogen lezen. Ik kreeg de tip van Marjolein. Heel veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Meknès

op reis...EN DIT KEER NIET ALLEEN! !

Naar marokko met jakub

Recente Reisverslagen:

10 April 2014

essouira

30 Maart 2014

fez

29 Maart 2014

niet alleen!!!
Franci

Actief sinds 04 April 2008
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 40944

Voorgaande reizen:

02 April 2015 - 30 Mei 2015

Azie 2015

04 Juni 2014 - 14 Juni 2014

Camino de Santiago

25 Maart 2014 - 29 Maart 2014

op reis...EN DIT KEER NIET ALLEEN! !

12 Oktober 2013 - 10 November 2013

It's time for Africa!

20 April 2013 - 20 Mei 2013

Brazilie 2013

06 Januari 2013 - 21 Januari 2013

Hongarije/Israel

02 November 2009 - 01 April 2010

5 maanden weg

10 April 2008 - 22 Mei 2008

Mijn eerste reis

15 September 2010 - 30 November -0001

Op zoek naar een baan in Australie

Landen bezocht: