De laatste week - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu De laatste week - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu

De laatste week

Door: Franci Overdevest

Blijf op de hoogte en volg Franci

18 November 2010 | Australië, Byron Bay

Het laatste verslag dat ik gisteren geplaatst heb is ongeveer een week geleden geschreven.
Ondertussen zijn er weer een heleboel dingen gebeurd. Dus om maar weer even up to date te blijven:

We zijn gestrand in een plaatsje vlakbij Fraser Island. Dit is een van de highlights van Australie en kost zon 300 dollar voor een bezoekje. Waar ik dus het geld niet voor had.
Wel zijn we dolfijnen gaan kijken. Echt mooie beesten!! Ze kwamen helemaal tot aan de kust en ik was een van de gelukkigen omdat de dolfijn mijn hand aanraakte!! Hij kwam gewoon naar me toe!!!!!

De Israelische jongens begonnen me nu ook flink te irriteren. Ze gebruikten veel wiet (zelfs tijdens het rijden!!) en ik heb ze ook betrapt op het verkopen ervan. Het voelde niet goed om steeds bij ze in de buurt te zijn. Aangezien ze alles beslisten en ik nu vast zat in een plaatsje waar heel veel leuke dingen te doen zijn maar simpelweg het geld niet voor had.

Ik heb besloten om naar Brisbane te gaan, wat zon 5 uur bussen was.
Brisbane bleek me heel goed te bevallen en ik was vastbesloten daar een baan te vinden.
Hoe stom het ook klinkt... ik kon niks vinden. Op 1 baantje na... flyer person wanted... hmmm flyers uitdelen kan ik wel. Het was de bedoeling om mensen naar binnen te lullen.
Samen met een Frans meisje stonden we op de straat mensen naar binnen te lullen...en we deden het supergoed!! Het is zwaar werk, want je staat uren en moet constant mensen aanspreken wat je niet altijd in dank afgenomen wordt.
Toen ik na 4 uur werken eindelijk het lef had om te vragen wat het nou eigenlijk verdiende kreeg ik te horen...oh heeft ze je dat niet verteld dan?? Je krijgt travel vouchers!!!
Gaelle en ik hebben de flyers direct teruggegeven en we zijn er mee gekapt.
ongeveer 15 minuten later zijn we teruggebeld. Alleen WIJ konden betaald krijgen maar het was maar 10 dollar per uur. Wat vrij weinig is voor hier. Maargoed het is even beter dan niets.
We hebben onze dienst afgemaakt en zouden elkaar de volgende dag weer zien.

Inmiddels heb ik in het hostel 2 goede vrienden gemaakt Finn (Duitsland) en JB (Frankrijk). Ze stelden voor om naar Byron bay te gaan de volgende dag en ik heb besloten met ze mee te gaan.

Byron bay is natuurlijk weer prachtig en het is moeilijk om van de stranden af te komen... zo mooi!!
En ook hier heb ik geen geld voor de skydive en dergelijke dus heb besloten even een weekje te gaan wooffen.

Finn heeft ook niet al het geld dus we hebben een boerderij opgezocht vlakbij Nimbin (dat hippie dorpje waar ik eerst was) waar we bij een community op een boerderij gaan werken.
Ik heb gehoord dat we een zwembad moeten gaan graven..wat behoorlijk zwaar zal zijn.. maar in ruil voor dat krijgen we gratis eten en onderdak.
Ik ben wel toe om wat werk te doen en als ik dit een weekje gedaan heb vlieg ik direct naar de volgende plek waar ik fruit kan plukken!!!


Kortom... een heleboel ontwikkelingen maar nog steeds heel erg gelukkig :)

  • 18 November 2010 - 06:38

    T.ria:

    Lief,
    gelukkig ben je dat is duidelijk en je begint best keuzes en volwassen te worden,mooi dat je aan het graven bent en fruitplukken heeft je moeder ooit in frankrijk gedaan een beetje in de flowerpowertijd.Heel bijzonder dat de dolfijn naar je toe kwam koester dat ze hebben speciale gaven,voel je al wat?Liefs en 1000 ksjes pas goed op je zelf T.ria

  • 18 November 2010 - 13:18

    Linda:

    Hey meis!
    Het lijkt maar niet mee te vallen om betaald werk te vinden, begrijp ik. Wel goed dat je je zo inzet om toch beet te pakken wat je voor handen krijgt. Maarre; wat is 'wooffen'?
    Succes met het uitgraven van het zwembad straks. Denk wel om je rug he? We willen je graag heel weer terug!
    Knuffel, Lin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franci

Actief sinds 04 April 2008
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 40908

Voorgaande reizen:

02 April 2015 - 30 Mei 2015

Azie 2015

04 Juni 2014 - 14 Juni 2014

Camino de Santiago

25 Maart 2014 - 29 Maart 2014

op reis...EN DIT KEER NIET ALLEEN! !

12 Oktober 2013 - 10 November 2013

It's time for Africa!

20 April 2013 - 20 Mei 2013

Brazilie 2013

06 Januari 2013 - 21 Januari 2013

Hongarije/Israel

02 November 2009 - 01 April 2010

5 maanden weg

10 April 2008 - 22 Mei 2008

Mijn eerste reis

15 September 2010 - 30 November -0001

Op zoek naar een baan in Australie

Landen bezocht: