..Nog steeds op zoek naar een baan... - Reisverslag uit Nimbin, Australië van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu ..Nog steeds op zoek naar een baan... - Reisverslag uit Nimbin, Australië van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu

..Nog steeds op zoek naar een baan...

Door: Franci Overdevest

Blijf op de hoogte en volg Franci

31 Oktober 2010 | Australië, Nimbin

Na 2 weken bij de familie gebleven te zijn vond ik het wel weer genoeg. Het was tijd om door te reizen..
Ik heb tenstlotte een baan nodig en veel is er niet te doen in Gosford.

Het was moeilijk om te beslissen waar ik heen zou gaan...er zijn zoveel mooie plaatsen in Australie en banen zijn er overal...tenminste... BIJNA overal.

Ik heb besloten om naar Nimbin te gaan. Een hippie dorpje waar de gebouwen in regenboogkleuren geverfd zijn, een heleboel hippies rondlopen en waar volop wiet gerookt wordt.

Het hostel leek me erg leuk van wat ik op internet gezien heb dus waarom niet.

Om er te komen moest ik eerst naar Lismore.(11 uur in de trein) In Lismore was geen hostel. Nou ja.. er is wel een soort van hostel maar de informatie op internet was vaag en de overnachting was duur.

Tijd om eens te couchsurfen. Heb ten slotte niet voor niets een mooi profiel aangemaakt op de website.

- Voor degenen die niet weten wat couchsurfen is: Als je op zoek bent naar een gratis overnachting dan zoek je iemand op op deze website.. Meestal zijn backpackers die zelf een bed over hebben. Dan vraag je of je er gratis mag overnachten... en zo kan je een heleboel geld besparen en veel nieuwe mensen ontmoeten.
Ook kan je zelf een bed aanbieden.

* nadat je bij iemand geweest kan je een review schrijven. Deze kan de persoon zelf niet verwijderen. Bij negatieve reacties worden mensen van de website gegooid. en JA het is een risico... maar alles is een risico..nietwaar?

.. en om weer terug te komen op mijn verhaal.. ik ben dus gaan couchsurfen bij iemand die veel positieve reacties had..dus waarom niet.
Deze man bleek een psychiater en vond het leuk om alles te analyseren wat ik vertelde. Er lagen blokjes op tafel... toen ik er mee begon te spelen had hij zijn uitleg al klaar hoor!!
Ik heb weinig geslapen snachts... toch een soort van nerveus..daar in de reservekamer van een wildvreemde!
De volgende dag heeft hij me netjes naar Nimbin gebracht (omdat er geen bussen gingen) en daar ben ik nu!

Ik heb hier een Wooff baantje aangeboden gekregen..en ben zelfs al begonnen!
Ik moet sochtends om half 7 op om de tuin schoon te maken.. te vegen rond de tafels..asbakken te legen (lange vloeitjes en tippies van de grond rapen), bakken legen enz..
Het is al met al best veel werk.. ook de camping moet schoongehouden worden.. maar in ruil voor dat (2,5 uur werk) mag ik hier gratis overnachten, de was doen en gratis internetten. En al met al bespaart dat best wel veel geld!
Ook lopen er veel wilde beesten rond sochtends..kangaroes enzo.. het is superrustig en het is heerlijk om in de natuur te werken! Geen straf dus.

Ik ben in het dorpje op zoek gegaan naar een baan, maar de enige plek waar ik een sollicitatie heb (woensdag) is in de lokale pub. Nou is dit niet een gezellige pub zoals bij ons in Nederland..maar een voetbalkantine achtige ruimte met veel gokautomaten en veel junkies.
Ik denk dat ik de sollicitatie af ga bellen.

Ik denk dat ik hier een weekje ga blijven en dan naar Darwin. Daar is op het moment veel fruitplukwerk heb ik gehoord.
Ik heb een weekje om te socializen hier en eens te informeren waar nou eigenlijk de banen zijn en wie wat gaat doen!
Omdat ik bijna geen geld meer heb wordt het leven op cornflakes en instant noodles.. haha maar dat doet iedereen hier geloof ik!


Kortom....nog steeds helemaal happy..

psychiater: - how happy?

- What coulour happy?

- Where is de coulour in your body?

Groetjes :)

  • 31 Oktober 2010 - 09:06

    T.ria:

    lief,wat een verhalen weer,even koffie gezet en er lekker voor gaan zitten,de wooffbaan lijkt relax voor een tijdje,wijs dat je de pubbaan af gaat zeggen,er wacht vast een intressante baan op je en lekker fruit plukken ook oke kun je de vitamientjes weer een beetje op peil brengen,fijn dat je happy bent en weer lekker aan de rondreis bent begonnen.De psychiator lijkt mij een aardige tikje vreemde vogel...... maar gelukkig is het goed gegaan.liefs van ons en pas je goed op je zelf???LY x

  • 07 November 2010 - 18:07

    Pajo:

    heeej walipansi
    bizar dat couchsurfen ik zou geen oog dicht doen:P
    hier alles oke! alleen is er een kipje overleden:( en ik denk dat je belde vanmorgen heb nog geprobeerd terug te bellen maar dat lukte niet:( xxxxxx

  • 27 December 2010 - 07:09

    T.ria:

    liefgaat alles goed met jou?xxxt.Tia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franci

Actief sinds 04 April 2008
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 40991

Voorgaande reizen:

02 April 2015 - 30 Mei 2015

Azie 2015

04 Juni 2014 - 14 Juni 2014

Camino de Santiago

25 Maart 2014 - 29 Maart 2014

op reis...EN DIT KEER NIET ALLEEN! !

12 Oktober 2013 - 10 November 2013

It's time for Africa!

20 April 2013 - 20 Mei 2013

Brazilie 2013

06 Januari 2013 - 21 Januari 2013

Hongarije/Israel

02 November 2009 - 01 April 2010

5 maanden weg

10 April 2008 - 22 Mei 2008

Mijn eerste reis

15 September 2010 - 30 November -0001

Op zoek naar een baan in Australie

Landen bezocht: