Mijn eerste dag Hongarije - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu Mijn eerste dag Hongarije - Reisverslag uit Boedapest, Hongarije van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu

Mijn eerste dag Hongarije

Blijf op de hoogte en volg Franci

07 Januari 2013 | Hongarije, Boedapest

Een kleine handbagage, dat is alles wat ik mee mag nemen van WizzAir.. een lowcost maatschappij die je voor 1 euro naar Hongarije laat vliegen. Maar ik zie het wel als een uitdaging. De afmetingen van de toegestane bagage zijn kleiner dan anders... en ze zijn er streng op hoor. Dus alleen de noodzakelijke spullen gaan mee.

Ook moest ik via Eindhoven reizen, wat natuurlijk niet om de hoek is. Maar alle extra reisplezier is van harte welkom. Heerlijk dat moment dat ik vertrek van Leiden met mijn muziekie in mn oren, boekie erbij. Nog lang niet op de bestemming maar al zo gelukkig dat ik weer een nieuw avontuur tegemoet ga!

In Israel zou het ongeveer 5 graden warmer zijn dan in Nederland. MOOI, korte kleren mee, open schoenen mee. Ben er klaar voor.

Eenmaal in Hongarije aangekomen, landde het vliegtuig in een heuse sneeuwstorm. Sta je dan met je zomerjas en je open schoenen... hmm franci had je niet misschien even het weerbericht van Hongarije moeten checken?

Anyway.. ik werd met open armen ontvangen door Krisztina, een hongaarse vriendin die in Nederland woont. Samen hebben we gezellig een Latte appelpie chai gedronken (dont ask) en een gezellig gesprek gehad met een Poolse jongen in een maanpak. (dont ask).

Krisztina is een stukje met me meegereisd naar de bus en heeft me achtergelaten bij de metro. Waar ik nog maar een paar stops moest.

Al snel wat ik lost in translation. Het was donker buiten, de trams zijn gammel en de gemiddelde hongaar die ik tot nu toe ontmoet had, had iets weg van een potentiele seriemoordenaar.

Desondanks bleken het hele aardige behulpzame mensen die me naar mijn hostel hebben geleid.

Savonds heb ik nog even een wandeling gemaakt door de stad. De gebouwen zijn hier ongelooflijk mooi. Verder was het een beetje dood allemaal. Morgen maar even bij daglicht bekijken.

Kortom, Hongarije heeft mijn hart nog niet gestolen maar dat kan nog komen.
Inmiddels zie ik er zelf ook uit als een seriemoordenaar en ga ik mijn bed maar eens opzoeken. Morgen de douanes van Israel maar eens trotseren :)!!!!

• 07 Januari 2013 - 10:39

Harald:

haha het wordt weer n reis op de typische Franci manier ;-).
    Ik kijk al weer uit naar de volgende verslagen. Veel plezier in Israel !

• 07 Januari 2013 - 14:28

Linda:

Ha Fran,
    Wat een mooie start van een nieuw avondtuur!
    Ik had je nog een goede vlucht willen wensen, maar kreeg je zondag niet te pakken!
    Fijn dat je in ieder geval goed aan bent geomen in Hongarije!
    Heel veel plezier! Knuffel, Lin.

• 07 Januari 2013 - 17:59

Annet:

he, wat leuk om weer wat te lezen over en van je. Je kan altijd zo leuk schrijven en aangezien ik niet van reizen hou, neem je me toch een beetje mee op reis zo met je verhalen. Veel plezier en kijk uit naar je volgende verslag.