Dagje uit met weeskinderen - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu Dagje uit met weeskinderen - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu

Dagje uit met weeskinderen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Franci

01 Mei 2008 | Vietnam, Can Tho

Haaaaaaaaaaaaaaaai

Gisteren een dagje uitgeweest met de weeskinderen van chien an. Een weeshuis opgericht door een lieve vrouw, waar de kinderen goed behandeld worden.

Dit weeshuis heb ik nog nooit bij gewerkt maar het was leuk om een dagje mee uit te mogen.

2.00 snachts, opgehaald met de bus.. om vervolgens de kinderen op te halen. Die al een half uur hebben moeten lopen omdat het weeshuis ergens midden in de rimboe staat en niet te bereiken is met de bus..

Bij het instappen komt er al snel een lief jongetje naast met zitten van een jaar of 10. Het licht gaat uit zodat we kunnen slapen en we gaan op weg..
Het jongetje naast me wilde me wat laten zien, maar omdat het donker is pakte ik het vast zodat k kon zien wat het was..een insect dus..een levend insect.
Hij bewaart hem in zijn petje die naast hem ligt en pakte mn hand en viel in slaap tegen me aan.
K vond dit echt heel aandoenlijk..zo schattig dat ie een huisdiertje bij zich heeft!!! Bleken 2 grote zwarte krekels te zijn!!!

Na 5 uur rijden..gingen we eerst eten.. sommige kinderen hadden lekker geslapen in de bus..lukte mij helaas niet. Eten was lekker, daarna stapte we weer de bus in om naar een grote grot te gaan.

De grot zat in een rots..bovengronds. en in die grot zat een tempel. Overal vleermuizen, wierook en monniken. Was erg mooi om te zien..ben benieuwd of die kinderen het leuk vonden (stuk of 20) maargoed. 15 minuten rondkijken, poseren voor n groepsfoto en weer terug de bus in... op naar het strand.

Op het "strand" (2 meter zand en de rest boulevard) vonden de kinderen het echt hee leuk en doken meteen het water in. Stuk voor stuk kwamen ze terug met krabben, of soort zee egeltjes..van die bolletjes met stekeltjes :). Hier hebben ze ongeveer 2 uur gespeeld. En natuurlijk een kwartier geposeerd omdat er een groepsfoto genomen moest worden.
Bus weer in.

Terug naar restaurantje om weer lekker te eten. Weer de bus in. Dit keer 1,5 uur rijden.

Aangekomen bleek het een of andere graftombe ergens bovenaan een hele lange trap te zijn. Wij trap op. Kinderen 15 minuten lang poseren voor de groepsfoto en trap weer af. Bus in.

Wonder boven wonder gaven de kinderen geen kick. Geen gehuil helemaal nix.
uur verder kwamen we weeeeeeeeeer bij een tempel in een grot. Ook deze was erg boeiend en moest er weer geposeerd worden voor een groepsfoto.

Bij die tempel was dan ook wel een stukje strand..dus ook daar moest weer geposeerd worden voor een groepsfoto.

Ook werden wij veel gefotografeerd door toeristen die daar liepen..want heeeel boeiend is dat..blanke mensen.

Maargoed..bus weer in. 5 uur rijden.
Met een gezellige reisleider die de hele tijd liedjes zingt met de kinderen. :S

Naar een restaurantje voor onze avondmaaltijd.Erg lekker al was iedereen stront sagerijnig omdat het allemaal veel te lang duurde (vooral wij, de kinderen klaagden helemaal niet).

Dan de bus weer in om nog 4 uur te rijden. Half 10 savonds..kinderen afgezet..die vervolgens nog een stuk moeten lopen. kwart voor 10..wij thuis.
10 uur kinderen thuis.

Dit "leuke" uitje heeft voor de kinderen 20 uur geduurd!!!!!!! En het mooie dervan is dat ze allemaal een geweldige dag hebben gehad. Geen 1 kind heeft gehuild of geklaagd helemaal nix. De leeftijd varierde van 5 tot 15.

Zelf was ik te moe om echt vollop te kunnen genieten van alles. Het mooiste van allemaal vond ik toch het jongetje met de krekels :)

Duzzz da waz weer spannuuuund!!

Gloepjes

Franci

• 01 Mei 2008 - 11:55

Anne:

hey franci

Pff jij maakt daar zo te lezen echt veel mee zeg. Heb echt veel respect voor je!

Anne

• 01 Mei 2008 - 19:54

Oli:

Heeeeel interessant!Ik zou met jou en de kinderen willen zijn!!!! Hoeveel zal je er naar Woubrugge meebrengen???

AHOOOJ!

Oli