Alles nog steeds goed!!! - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu Alles nog steeds goed!!! - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu

Alles nog steeds goed!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Franci

04 Mei 2008 | Vietnam, Can Tho

Jaaaaaaaaaaaaaah weer een berichtje!!!

Dit keer gaat het me met een beetje geluk lukken om wat foto's toe te voegen.

Het is zoals gewoonlijk nog steeds bloedheet hiero.Mijn mooie huidje kleurt dan ook van bruin naar rood.

Op de projecten gaat nog steeds alles goed. Gisteren een goeie les gegeven bij niph cau. Was erg gezellig :) alleen veeel te warm omdat de electriciteit het niet deed. Mensen zijn nog steeds heel dankbaar en het is superleuk om te zien dat ze ook echt van je leren.

Vanmiddag hebben we cakejes versierd bij charity 2. Ook wat engels les geprobeerd te geven maar veel zin hadden ze niet vandaag.De jongens waren met krekels aan het spelen, heel flauw ze hadden een touwtje om die beesten heen gebonden om er vervolgens mee te gaan zwaaien. Heb maar ff de andere kant op gekeken!!
K heb ze gevraagd of ze me weer mee wilden nemen naar de lotus velden... dit vonden ze weer heel leuk en heb een paar leuke foto's gemaakt. De kinderen klommen in de boom voor me om vruchten te plukken..en heb weer een nieuwe rare vrucht geprobeerd. Hihi ik hoop dat het allemaal maar gezond is :).

Afvallen zit er deze vakantie ook niet echt in want het eten is hier veel te lekker. Ongelooflijk wat er allemaalmet rijst gemaakt kan worden. En dan die soja producten..in ALLE soorten en maten!!!

Gisteren had Phuong ons meegenomen naar een superleuk restaurantje op het water. Was wel gezellig, we hebben over de verschillen tussen nederland en vietnam gepraat.
Grappig..toen we het over "the famous springroll" hadden.. zei Phuong.. "yes, i heard they call it loempia or something???" Hier hebben ze dus nog nooit van dat hele woord gehoord..maar moet ook eerlijk zeggen ze smaken hier beter dan in nederland!!!! Ook deze heb je hier in alle soorten en maten!

Gisteren had ik een student ontmoet die heel graag met me wilde afspreken zodat hij engels kon praten. Over een maand heeft hij een toelatingsexamen voor een universiteit in amerika. Vanochtend wat met m gedronken. Leuk dat k mensen toch nog kan helpen met mn belabberde engels!!!

Duzzzz weer van alles wat meegemaakt! De eerste wilde slang gezien!!De buren probeerden m dood te maken met n stok.. gelukkig dat ie niet bij ons op bezoek is geweest!!IEGHHHHHHHHH

Volgende week woensdag ga ik weer terug naar Ho chi minh city om vanuit daar naar Hoi An te vliegen. Schijnt heel boeiend te zijn daar en je kan daar voor heel weinig kleding laten maken :).

Daar een paar dagen blijven, in Ho chi Minh city nog even paar dagen sjoppen, de tunnels bekijken en dan is het hele feest alweer voorbij!!

Groetjes!!!!!!!!!!

• 04 Mei 2008 - 18:54

Linda:

Ha Franci!
    Gaaf om weer wat van je te horen!
    Leuk dat je met je Engels zo veel kinderen kan inspireren! En ook fijn om te lezen dat het eten ook echt te eten is daar! Ik was echt bang voor je dat alles super scherp zou zijn ("sambal bij?")... Maar aangezien ik je daar niet over hoor zal dat wel meevallen gelukkig!
    Geniet nog maar van alle ervaringen die je opdoet daar... Tjee, dat het eind alweer inzicht komt! Time flies!

Dikke knuffel, Linda, Wouter en Elisa.

P.s. Hier is het zomerse weer ook flink aangebroken. Vanmorgen had ik in de tuin Wouters haar kort gewiekt... Hij zat mooi in de schaduw, maar ik stond net met m'n schouders in de zon tijdens het knippen. Dus nu zit ik ook met een gloeiende en rode rug... Stom!
    O ja, Elisa die tijgert al steeds sneller, ze kan al uit een rietje drinken en heeft sindskort ontdekt dat er twee gaatjes in d'r neus zitten. Gevolg: nu zien we op de meest ongepaste momenten haar wijsvingertje erin verdwijnen, haha!

• 08 Mei 2008 - 20:01

Aart:

Nou het afvallen gaat hier prima hoor;)