nog 2 weken te gaan! - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu nog 2 weken te gaan! - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu

nog 2 weken te gaan!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Franci

08 Mei 2008 | Vietnam, Can Tho

hoi hoi,

Vanaf vandaag nog precies 2 weken te gaan!.De tijd vliegt echt en k heb helemaal geen zin om naar huis te gaan.
(al mis ik een aantal mensen wel hoor).

Gisteren had ik een afspraak met een vrouw van een van mn projeten, we zouden wat gaan drinken maar ze had besloten dat ze de stad wel zou laten zien. Ze had 2 kinderen meegenomen, eentje van 4 en een van 7. Met zn 3en op de scooter en ik op de fiets!.

Na een half uur fietsen vond ze het nodig om me de lokale supermarkt te laten zien...en bij elk product uit te leggen waar het voor diende.. was wel gezellig. De kinderen vonden het ook heel boeiend.

Daarna zijn we gaan eten bij een tentje waar je als toerist nooit zou komen. Heb een lekkere soep gegeten en een aantal rare toetjes. De afkomst van het vlees dat in de soep dreef wil ik liever niet weten maar het smaakte allemaal prima.

Buiten stond er een scooter met een enorme installatie..live karaoke!! Zag er echt heel grappig uit. mensen die op straat aan het zingen waren. Bij een scooter!!! Ze verkochten ook nog snoepjes..best lekker:).

Vervolgens hebben we weer een half uur gefietst, een van die kinderen zat achterop bij mij nu. Toen ik net vaart wilde maken om de brug op te fietsen kwam zijn voet tussen mijn spaken. Het bloed droop er vanaf! Die vrouw waarmee ik was deed alsof er nix gebeurde en zette het kindje weer op de scooter om verder te kunnen gaan. Het kindje heeft geloof ik 1 gil gegeven en werd daarna geacht zijn mond te houden. Onder aan de brug stond ik erop dat ik even zijn wond kon behandelen (Heb alllltijd een ehbo tasje op zak hier);). Een beetje water eroverheen en daarna wat jodium dat mocht wel maar een pleister vond ze verder niet nodig. Dat arme kind werd helemaal suf en heb k verder ook de hele avond niet meer gehoord. Ben bij de eerstvolgende speelgoedwinkel naar binnen gegaan en heb een mooie knuffelbeer voor ze gekocht :). Waren ze echt heel blij mee.

Daarna zijn we naar een plekje gegaan aan het water. Allemaal scooters met stelletjes erop!! Echt een stuk of 40 ofzow. Zag er echt raar uit..ze zoenden niet eens!! Zijn hier heeeel beschaafd.

Nog 1 weekje werken hier..wil niet weg maar heb ook heel erg zin om naar hoi an te gaan. Lekker aan het strand een weekje luieren en kleding laten maken!!!

Groetjesssssssss

  • 08 Mei 2008 - 08:16

    Angelique:

    go fran wat gaaf allemaal zeg ik snap dat je nog niet weg wilt geniet er nog maar van en je hebt nog twee wejken joh..
    ikke aterdag weer naar school of ja naar agnes toe heb niks meer gedaan dus ben benieuwd

    veel liefs en een dikke kus
    ang
    xxxxx

  • 08 Mei 2008 - 16:39

    Anne:

    hoi franci,

    Zo te zien geniet je er wel van ondanks wat er met je voet is gebeurt. Ik zou ook wel daar willen blijven

    x Anne

  • 09 Mei 2008 - 09:18

    Nel Lansbergen:

    Hoi Franci,
    Geniet er nog even van.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franci

Actief sinds 04 April 2008
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 41009

Voorgaande reizen:

02 April 2015 - 30 Mei 2015

Azie 2015

04 Juni 2014 - 14 Juni 2014

Camino de Santiago

25 Maart 2014 - 29 Maart 2014

op reis...EN DIT KEER NIET ALLEEN! !

12 Oktober 2013 - 10 November 2013

It's time for Africa!

20 April 2013 - 20 Mei 2013

Brazilie 2013

06 Januari 2013 - 21 Januari 2013

Hongarije/Israel

02 November 2009 - 01 April 2010

5 maanden weg

10 April 2008 - 22 Mei 2008

Mijn eerste reis

15 September 2010 - 30 November -0001

Op zoek naar een baan in Australie

Landen bezocht: