afgelopen maand - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu afgelopen maand - Reisverslag uit Malakka, Maleisië van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu

afgelopen maand

Door: Franci Overdevest

Blijf op de hoogte en volg Franci

13 Oktober 2010 | Maleisië, Malakka

Hallotjes, het is weer een tijdje geleden dat ik weer wat heb geschreven en k wil voordat ik naar Australie ga toch even kwijt wat ik heb meegemaakt.
Qua culturele dingen heb k natuurlijk wel veel beleefd..maar wat veel belangrijker is, is dat ik heel veel vrienden van mijn afgelopen reis ontmoet heb... om maar te beginnen in Oostenrijk:

Maria
Ontmoet in: Cambodia
Bekend van: Heeft me geholpen toen de pinautomaten niet werkten.

Maria woont op een boerderij. Ze verbouwen aardappels, granen hebben een bos, koeien en een heleboel katten. Ook bakt haar moeder 1 keer per week brood.

De eerste week heb ik met Maria en haar moeder op de boerderij doorgebracht. Ik heb mogen helpen met het bakken van brood (op zn archeons), de geboorte van een kalfje gezien en heeeeel erg genoten van de rust op de boerderij.
Ook zijn we naar een bierfest geweest. In een Dirndl gekleed natuurlijk!! Echt veel vond ik dat niet aan maar het was vooral heel gezellig om haar weer te zien.

Eva
Ontmoet in: Cambodia
Bekend van: ' een potje met vet"

http://www.youtube.com/watch?v=H8qtoznhMak

De tweede week mocht ik bij Eva thuis verblijven. Omdat ze moest werken heb ik voornamelijk veel tijd met haar moeder doorgebracht.
Eva woont in een supergrote woonboerderij.. en het hoogtepunt..

EEN MEGATRAMPOLINEEEEEEEEEEEEE

Met eva heb ik veel gelachen en haar moeder...ehm eva's moeder is erg zorgzaam. Zo zorgzaam dat ze 300 keer per dag vraagt of alles goed met me gaat...een plakje chocola op mn hoofdkussen legde..constant eten voor me maakt... bijna benauwend!!

Gelukkig was dit maar n weekje en heb k heel erg genoten van de rust..de natuur en vooral was het gaaf om eva en maria weer te zien.


Hierna was het tijd om naar Engeland te vliegen. London was natuurlijk helemaal geweldig maar het leukste was natuurlijk het terugzien van mn vrienden..

Neil
Ontmoet in: China
Bekend van: Meer dan 2 maanden mee gereisd..is op bezoek geweest in Nederland.

Van het luxe verblijf in Oostenrijk naar het kleine kamertje in Londen..op een dun matje op de grond slapen... een groot verschil maar voelt toch weer een stuk meer als het echte backpacken.
Samen met neil heb ik alle sights gezien in Londen..veel Indiase curries gegeten..de fish en chips geprobeerd en veel in de pub gezeten. Leuk om hem weer te zien!!

Sak
Ontmoet in: Ergens anders in China
Bekend van: Kerstmis mee gevierd en na 2 weken reizen was ik hem spuugzat.

Met sak ben ik uit eten geweest. Dit was ook genoeg want ik was hem meteen weer zat! Toch leuk om weer even herinneringen op te halen.

Darren
Ontmoet in: Kuala lumpur
Bekend van: Over Darren heb ik nix in mijn blog geschreven..al heeft hij wel indruk op me gemaakt toen ik hem ontmoet had. We hebben samen 1 dag doorgebracht in KL en dit heeft zodanig indruk op me gemaakt dat ik vastbesloten was hem weer te gaan zien. (niet dat hij der wat over te zeggen had:P )

Dit heb ik dus ook gedaan en is uitgelopen zoals ik gehoopt had. Darren en ik hebben iets speciaals samen en ik heb hem ook met tranen achter moeten laten in Engeland.
We hebben een superweek gehad samen maar we weten beiden hoe het zit met reizen. Ik hoop hem nog terug te zien.

Team gobi
Bestaat uit: Neil, Patrick, heather en Simon
Ontmoet in: Peking
Bekend van: Dit is de eerste groep die me alles geleerd heeft over backpacken. Toen ik mijn vlucht gemist had was ik opgelucht


  • 13 Oktober 2010 - 13:57

    Pajo:

    whahaaa zo ben weer up to date ;)

    ondertussen in NL:
    Mien is ziek ahh (komt wel weer goed)
    ik ben ziek (komt ook wel weer goed)
    heb gepaintballt en dat was wreed ciao, x

  • 13 Oktober 2010 - 14:00

    Tante Ria:

    Lief,
    heerlijk om weer van je te horen,en meteen boordevool leuke verhalen,vooral Darren hebben we die ergens op een foto staan??Ben benieuwd naar al je verder belevenissen,pas goed op je zelf en dikke knuff van ons xx

  • 15 Oktober 2010 - 14:55

    Linda:

    Hey meis!
    Leuk om pas je stem weer even te hebben gehoord! Gaaf dat je zoveel reisgenoten terug hebt gezien! Op naar nieuwe avonturen en nog nieuwe mensen! 'K wens je een goede vlucht naar Down-Under!!!
    -xxx-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franci

Actief sinds 04 April 2008
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 40973

Voorgaande reizen:

02 April 2015 - 30 Mei 2015

Azie 2015

04 Juni 2014 - 14 Juni 2014

Camino de Santiago

25 Maart 2014 - 29 Maart 2014

op reis...EN DIT KEER NIET ALLEEN! !

12 Oktober 2013 - 10 November 2013

It's time for Africa!

20 April 2013 - 20 Mei 2013

Brazilie 2013

06 Januari 2013 - 21 Januari 2013

Hongarije/Israel

02 November 2009 - 01 April 2010

5 maanden weg

10 April 2008 - 22 Mei 2008

Mijn eerste reis

15 September 2010 - 30 November -0001

Op zoek naar een baan in Australie

Landen bezocht: