Eerste dag in Oostenrijk - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu Eerste dag in Oostenrijk - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Oostenrijk

Door: Franci Overdevest

Blijf op de hoogte en volg Franci

16 September 2010 | Oostenrijk, Wenen

Zoals beloofd ga ik weer een reisverslag bijhouden..
Het toetsenbord is hier iets anders dan thuis dus vergeef me te foutjeß.

Het afscheid thuis was weer eens heel erg moeilijk. Hoe vaak ik ook weg ga..het blijft moeilijk om afscheid te nemen. Zeker als je uizwaaicomite past stopt met zwaaien als je helemaal weg bent. Superlief!
Dikke tranen dus!!

Gisteren kwam ik aan in Oostenrijk. Volledig erop vertrouwend dat ik opgehaald zou worden door mijn vriendinnen Eva en Maria. De reis was lang omdat ik via Londen gevlogen had. (omdat dat goedkoper was).
Helaas waren Maria en Eva er niet bij aankomst.. en slimme ik had ook geen telefoonnummer of adres bij de hand. Ik was niet zeker of ik ze wel de goede tijd doorgegeven had dus k ben maar op onderzoek gegaan wat het adres zou kunnen zijn en op het moment dat ik erachter was gekomen waren ze gelukkig al op het vliegveld. Hihihi gewoon te laat.
Gelukkig maar want ik was heeel moe.

Ze hebben al een heel programma voor me bedacht en gisteravond stond het drinken van Sturm op het programma...een soort van wijn ofzo? Schijnt wat speciaals te moeten zijn maar k vond het niet zo boeiend.

Vanochtend om 7 uur werd ik wakker gemaakt door Maria. Die met een hooivork naast mijn bed stond. Maria woont op een supergrote boerderij en moest de koeien eten geven en strontscheppen.
Daar stond ik dan...in de koeienstal met rubberen laarzen aan en een hooivork in mijn handen. Of ik de verse koeienvlaaien even naar het midden wilde scheppen..
Zo hebben we samen de stal schoongemaakt, hooi van de hooiberg gehaald en zo blij als een klein kind.. ik mocht mee op de tractor!!!

Kippen, koeien en katten eten geven... ik vond het allemaal HEERLIJK!

Smiddags een kartoffelsalat gegeten en savonds een wienerschnitzel...

Ik voel me hier al helemaal thuis!!

Momenteel zit ik achter de computer op de avondschool waar Maria vandaag haar eerste dag les heeft. Een van de leraren heeft me de hele school laten zien en veel verteld. Superleuk!

Dit was het weer even voor vandaag...er staat nog n heleboel leux op het programma maar dat hoor je nog wel!!

Dikke knuff
Franci


  • 16 September 2010 - 19:29

    Tanja:

    Lieve fran.
    Ik ben blij dat je goed aangekomen bent en dat je het naar je zin hebt. Ik heb gisteren ook wel even een traantje gelaten bij het uitzwaaien :)

    Xxx Tan

  • 16 September 2010 - 20:02

    Linda:

    Hoi Fran!

    Heerlijk je eerste, enthousiaste reisverslag weer te mogen lezen! En nog fijner dat je goed aangekomen en (uiteindelijk) goed opgevangen bent!

    Grappig dat je zo vroeg uit bed werd getrommeld om poep te scheppen en er nog van geniet ook! Houd die houding vol, haha! Dan komt de rest van je reis vast goed!

    Lieve meid, het was ook emotioneel om jou te zien vertrekken. Je steeds verder te zien verdwijnen in die grote rij mensen opweg naar jouw vlucht. Het blijft een vreemd besef dat we je zo'n tijd niet zullen zien. Gelukkig voelt het weer alsof je heel dichtbij bent als je zo je eerste verslag leest. Dus euhhh: schrijf er maar lekker veel! ;)

    Dikke knuffel van ons allemaal. En uiteraard ook van Elisa die nu denkt dat in elk vliegtuig 'Franci' zit!
    -xxx-

  • 27 September 2010 - 16:58

    Annet:

    He ben je weer weg!! Moeten echt een keertje weer afspreken want het is nu alweer even geleden. Veel plezier en geniet van je reis. x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franci

Actief sinds 04 April 2008
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 40911

Voorgaande reizen:

02 April 2015 - 30 Mei 2015

Azie 2015

04 Juni 2014 - 14 Juni 2014

Camino de Santiago

25 Maart 2014 - 29 Maart 2014

op reis...EN DIT KEER NIET ALLEEN! !

12 Oktober 2013 - 10 November 2013

It's time for Africa!

20 April 2013 - 20 Mei 2013

Brazilie 2013

06 Januari 2013 - 21 Januari 2013

Hongarije/Israel

02 November 2009 - 01 April 2010

5 maanden weg

10 April 2008 - 22 Mei 2008

Mijn eerste reis

15 September 2010 - 30 November -0001

Op zoek naar een baan in Australie

Landen bezocht: