Dag 2: Bambi - Reisverslag uit Miri, Maleisië van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu Dag 2: Bambi - Reisverslag uit Miri, Maleisië van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu

Dag 2: Bambi

Door: Franci Overdevest

Blijf op de hoogte en volg Franci

05 April 2010 | Maleisië, Miri

De trek door de jungle was ook weer helemaal gaaf.
Deze jungle was weer anders dan alle andere jungles die ik tot nu toe gezien hadden. Hier waren ook daadwerkelijk beesten te zien.. als toekans, slangen, dikke torren enz.
Klinkt eng maar ik vond het supergaaf. Ook kwamen we zo nu een dan een supergrote mooie gekleurde bloem tegen.

na zon 3 uur lopen kwamen bij een riviertje aan. Het mooiste riviertje dat ik ooit gezien heb! De hoge bomen die eraan grenzen, de insecten die op het water lopen..helemaal geweldig. We hebben gezwommen (afkoeling was nodig) en onze gidsen hebben ondertussen vis gevangen. (met een speer).

Voor lunch hebben de visjes gegeten en rijst wat de gidsen hadden meegenomen. Lekker en gezellig.

Na een klein uurtje lopen waren we op het "kamp" aangekomen waar we zouden gaan kamperen. Van een paar takken maakten onze ibans in no time een onderdakje waar ze een zeil overheen legden. Hier onder zouden we slapen. Bovenop de stenen..elk insect zou zomaar even op bezoek kunnen komen, geen muggennet niks!

Wij hebben ondertussen heerlijk gezwommen in het prachtige stromende riviertje.

2 van onze gidsen gingen op pad voor ons avondeten en kwamen terug met een hert, wat kikkers en een schildpad. Hmm.
van dichtbij hebben we gezien hoe het hert opengesneden werd en de ingewanden eruitgetrokken werden.

Hierna werden de ingewanden gewassen in de rivier en het hert werd in 3 stukken gesneden.

Hierna werd het hert direct op het vuur gegooid. Ik vond het vreemd dat ze niet eerst de huid ervanaf haalden. Maar er werd uitgelegd dat ze weinig aan n dierenhuid hebben in een land waar het zo warm is. En sommige dieren zijn beschermd, dus het verkopen van de huid kan ook niet.
Op het vuur hebben ze de huid van het dier verbrand. Dit was de eerste stap. met takken schraapten ze het dier schoon.
Hierna werd het in kleinere stukken stuk voor stuk geroosterd boven het vuur. Dit duurde lang.

Van de schildpad hadden ze de schild gebroken en het vlees eruit gepeuterd. Van dit dier werd bijna al het vlees gebruikt. Een groot stuk bamboe werd gevuld met het vlees, wat water en boven het vuur gerookt.

De kikkers werden gespiesd en boven het vuur geroosterd.

En hoe het allemaal smaakte??

De hersens van het hertje smaakten naar mayonaise.. niet helemaal favoriet.
De maag vond ik ook niet geweldig.
Het vlees was een beetje taai maar smaakte wel ok.

De kikkers vond ik eerlijk gezegd heel erg lekker. Het heeft de structuur van kip en een beetje een vissmaak.

De schildpad kreeg ik nauwelijks door mijn strot maar heb toch een stukje geprobeerd. Was wel ok.

De visjes... Heeerlijk!!!!

Na het eten was het weer tijd voor de brandy...

De gidsen zijn in de nacht weer gaan jagen. We hadden ten slotte ontbijt nodig!

Heb deze nacht heerlijk geslapen. Zoveel indrukken maakte me ongelooflijk moe.

Gelukkig maar want er waren overal bloedzuigers en insecten en anders had ik echt niet geslapen!

• 05 April 2010 - 18:05

Misty En Peter:

Gewoon één ding: Respect!

• 05 April 2010 - 18:05

Misty En Peter:

Gewoon één ding: Respect!