Dag 3. Stekelvarken en wilde kat - Reisverslag uit Miri, Maleisië van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu Dag 3. Stekelvarken en wilde kat - Reisverslag uit Miri, Maleisië van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu

Dag 3. Stekelvarken en wilde kat

Door: Franci Overdevest

Blijf op de hoogte en volg Franci

05 April 2010 | Maleisië, Miri

Toen ik de volgende ochtend wakker werd zag ik de nieuwste vangst:

Stekelvarken en wilde kat. (wat de nederlandse vertaling is weet ik niet precies maar het was een stuk groter dan een kat en had iets weg van een beer haha)

Ook stond er weer kikker op het menu. De vangst was goed!

Ook dit keer hebben we van dichtbij mogen bekijken hoe de ingewanden eruit gehaald werden en hoe de beesten bereid werden..

En hoe het smaakte??

Vlezig. Heb me voornamelijk op de kikker gericht.

Na dit ontbijt hebben we weer terug gelopen naar het longhouse.
Onderweg stopten we bij een waterval. Deze was ook weer supermooi. Terwijl we aan het zwemmen waren begon het heel hard te regenen. Dit was ONGELOOFLIJK lekker!
Helemaal zeiknat hebben we door de regen terug gelopen..HEERLIJK.

Bij het longhouse hadden we tijd om even te doesjen, alle bloedzuigers te verwijderen en even te rusten.

Deze rust duurde niet lang of het was alweer tijd om een varken te slachten.

Jarred wilde wel dit keer!

Omdat ik iets te veel ellende gezien heb heb ik deze beurt overgeslagen.
Hij smaakte overigens wel lekker.

na het avondeten kwam de brandy weer.. goed was er inmiddels wel aan gewend.

We werden uitgenodigd om bij de buren te eten. Heel gezellig!

Bij het avondeten hebben we alles geleerd over deze stam. Het is zo interessant zoals ze hier leven.. ik was helemaal gefacineerd!

In het longhouse vlogen allerlei grote insecten.. mega vlinders en weet je nog die ene die het zaagmachine geluid maakte?
Die eten ze hier.
Ze vangen ze, trekken de vleugels eraf. Spelen ermee (omdat het zon geinig geluid maakt) en frituren ze levend. (wat overigens ook een plezant geluid maakt)..

Met heeeeel veel moeite heb ik er een geproefd.

Dit was de laatste keer dat ik vlees gegeten heb tot nu.

Het afscheid van de families was moeilijk, vooral granny was aandoenlijk. Het was een gave tijd en ik vond het jammer om daar weg te gaan.

De volgende dag heb k met john en tom een tripje gedaan naar de grootste grotten ter wereld. Prehistorische muurschilderingen gezien en genoten van de mooie natuur.

Nu ben ik MOE en ga de rest van de week niks doen.

De 13de ben ik weer in Nederland, ergens in de ochtend om 6 uur.

Kijk ik er naar uit?!?!?

JA.

Liefs

• 05 April 2010 - 13:34

T.Ria:

Lief,hoe veel moet je nog meemaken,het is zo,n geweldig geschreven avontuur,gelijk een boek.Je zult onderhand wel een maag van elastiek hebben wat jij er allemaal niet in stopt,maar het ein gaat toch in zicht komen he?Afscheid nemen van vrienden en reisgenoten best moeilijk he?Thuis komen is ook brok in je keel weilanden links en rechts van de landingsbaan en ook weer je achtergebleven lieveke,s ontmoeten.Liefs en geniet nog lekker de laatste dagen en heel veel liefs en xxvan ons kom goed weer thuis

• 09 April 2010 - 09:50

Nelleke:

Hi franci,, geniet nog van je aller-aller laatste dagen.
    En bedankt voor al je fantastische verhalen