Kortom.. - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu Kortom.. - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu

Kortom..

Door: Franci Overdevest

Blijf op de hoogte en volg Franci

10 April 2010 | Maleisië, Kuching

Over 2 daagjes vlieg ik alweer naar huis..
Bij deze nog even alles op een rijtje..

- Aantal landen bezocht:

*9

- In hoe lang?

*5 maanden en 13 dagen

- Wat gedaan?

*rondgereisd en 2 weken engelsles gegeven in china

- Ben ik qua uiterlijk veranderd?

*Ben wat kilo's aangekomen en mijn haarkleur was tot vanmiddag 30 verschillende tinten oranje..maar nu gewoon bruin. Verder lichtelijk getinte huid maar niet overdreven bruin. En ik heb natuurlijk mijn tattoo!

-Wat was het leukste van deze reis?

- het leukste was dat ik zo ontzettend veel mensen ontmoet heb. Aan deze reis heb ik 2 goede vrienden (maria en neil)en zon 40 nieuwe facebook vrienden overgehouden. Zonder al deze mensen was het geen reed aan geweest!
Een van deze 2 vrienden komt me trouwens opzoeken in mei. Kijk er erg naar uit!

-Wat was het minst leuke?

* Het feit dat er weinig van deze goede reismaatjes in Indonesie te vinden waren. Daar waar mijn portomonnee gejat is en iedereen me probeerde op te lichten.

- Wat was het mooiste land?

* moeilijk te zeggen..elk land was prachtig en heeft zijn eigen schoonheid. Ik zou misschien Laos zeggen...of nee china...alhoewel..mongolie en cambodia waren ook wel heel erg mooi..en vietnam..en nu borneo...HELP

- En het minst mooie land?

* Rusland


-Wat is het gekste wat ik deze trip gedaan heb?

*eeeeeeeeeehm...het was wel heel raar om al die wilde dieren te eten.
De kung fu was ook wel een hele bijzondere ervaring...


- En het domste?

* die keer in china dat ik rustig in een restaurantje wat aan het eten was en een vrouw me oorbellen probeerde te verkopen... ze waren wel leuk.. uiteindelijk heb ik 17 paar gekocht!!!!
(heb neil de schuld gegeven..why didnt you stop me?!?!?!)

Ook was het niet echt heel erg slim om dronken kung fu uit te oefenen, de andere persoon was toch iets sterker en daardoor eindigde ik op de grond.. boven op mijn portomonnee die nog in mijn jaszak zat.
De volgende dag kwam ik erachter dat mijn pinpas in 2 stukken was. SLIM!
Gelukkig kon ik geld laten sturen naar de western union.. 1 telefoontje naar de rabobank was genoeg. 30 minuten later zat ik met 1000 euro in Indonesische roepia's..

Dan ben je pas multimiljonair!

- De leukste stad?

* zeker weten Vang Vieng in Laos. Ook al was het heel toeristisch en waren we de hele dag door bier aan het drinken.
Aan deze tijd heb ik de beste herinneringen.

- Hoe zit het met de liefde?

* Ik ben nog steeds VRIJ en dat bevalt me prima.

-heimwee gehad?

* Ik heb enkele dagen naar huis verlangd. Dit waren dan dagen dat ik me niet helemaal lekker voelde (kater) of gewoon even moe was.
Over het algemeen heb ik weinig heimwee gehad. (sorry mam en pap).

- Ziek geweest?

* voornamelijk katers, en een bijholte ontsteking waar ik na een week wel vanaf was. Wonder boven wonder geen buikgriep gehad.

- Zijn er dingen waar ik spijt van heb?

* Het klinkt misschien afgezaagd maar ik heb het meeste spijt van de dingen die ik niet gedaan heb. In vietnam bijvoorbeeld waren een paar gebieden die ik over heb geslagen omdat ik te lui was om weer 7 uur in een bus te zitten. Achteraf gezien schijn ik toch wat gemist te hebben.

- Wat nu als ik thuiskom?

* Als ik thuiskom ga ik meteen weer aan het werk. Ik heb veel geluk gehad en kan weer bij de kinderopvang aan het werk! Of ik weer bij het Archeon ga werken is onzeker.
Vandaag was ik in een chinese tempel, waar ze een orakel hadden. Ik moest bidden naar (een of andere god) en moest met een bak met staafjes schudden. Het nummer wat eruit kwam zou mijn vraag beantwoorden..
En het antwoord was:
Alles komt goed als ik thuis kom!

Verder kan ik niet wachten om mijn vrienden en familie weer te zien!

- Opnieuw reizen?

Zodra ik mijn moeder enigszins terugbetaald heb (kan wel even duren) ga ik op zoek naar een baan in het buitenland. Reizen is het beste wat er is en ik zou dit voorlopig nog wel even vol kunnen houden.

Verder nog..

Verder wil ik iedereen bedanken die mijn blog heeft gelezen en voor alle lieve berichtjes. Het voelt heel goed om steun vanuit thuis te krijgen!

Ik beloof niet dat dit mijn laatste blog is... heb nog 2 dagen te gaan..en wie weet wat voor wonderbaarlijke dingen er nog gebeuren..

Ik vind het jammer dat het reizen nu even klaar is maar kijk er ook wel weer heel erg naar uit om iedereen weer te zien!

Liefs


p.s.
Heeft u nog andere vragen? Bel de helpdesk of stuur een mail.


Nog even de grap van de dag (die waar alleen ik heel hard om moest lachen)

: Why is six scared of seven??

- Because seven ate nine.


En een kruiswoordpuzzel:

Noem een ander woord voor een donkey met 3 letters..


(of een soort gelijk beest dan)






  • 10 April 2010 - 15:39

    Pajo:

    ass ;)

  • 10 April 2010 - 17:19

    Tante Ria:

    lief.
    weer zo,n schitterende beschrijving over hoe het was en wel of niet fijn je bent gewoon weer een stuk meer jezelf gaan kennen en dat is heel goed.Voor mij ben je mijn dappere soms eigenwijze nichtje die niet bang is om dingen te ondernemen en een schat van nieuwe uitdagingen aan is gegaan maar je zelf bent en genieten kan van schoonheid,vriendschap en gevoel.De grootste giften die je kunt hebben en moet blijven stimuleren!!!
    Blijf maar lekker onderzoeken,je kunt er een leven vol hebben,knuf en Ly t.Ria

  • 11 April 2010 - 17:12

    Brenda:

    you ?

  • 12 April 2010 - 20:07

    Linda:

    Goeie terugreis meis!
    Zie je snel!
    -x-

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuching

Franci

Actief sinds 04 April 2008
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 40981

Voorgaande reizen:

02 April 2015 - 30 Mei 2015

Azie 2015

04 Juni 2014 - 14 Juni 2014

Camino de Santiago

25 Maart 2014 - 29 Maart 2014

op reis...EN DIT KEER NIET ALLEEN! !

12 Oktober 2013 - 10 November 2013

It's time for Africa!

20 April 2013 - 20 Mei 2013

Brazilie 2013

06 Januari 2013 - 21 Januari 2013

Hongarije/Israel

02 November 2009 - 01 April 2010

5 maanden weg

10 April 2008 - 22 Mei 2008

Mijn eerste reis

15 September 2010 - 30 November -0001

Op zoek naar een baan in Australie

Landen bezocht: