Rio de Janeiro - Reisverslag uit Caraiva, Brazilië van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu Rio de Janeiro - Reisverslag uit Caraiva, Brazilië van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu

Rio de Janeiro

Door: Franci Overdevest

Blijf op de hoogte en volg Franci

13 Mei 2013 | Brazilië, Caraiva

Na een heerlijke week in sao paulo ben ik samen met Bernardo richting Rio de Janeiro gegaan. Waar we bij zijn zus zouden verblijven.

Een 6 uur durende nachtbustrip die niet erg comfortabel was maar had gelukkig veel geslapen.

Heerlijk het ECHTE avontuur zou nou eindelijk gaan beginnen.

Bij zijn zus (bia) aangekomen werden we van harte welkom geheten en hebben we de rest van de dag geslapen . Savonds zou er een feestje zijn bij een van Bia s vrienden thuis..er was namelijk een belangrijke boxwedstrijd. En Brazilianen houden van sport dat was me al duidelijk door Bernardo die gek is van voetbal.

Het feestje bleek bij een hele rijke familie thuis te zijn. Een zwembad in de tuin en geen onaardige barbeque ruimte, sauna enz. Pa en Ma waren zo gek als een deur. Zouden zo uit de film American Pie gelopen kunnen zijn. Lag helemaal dubbel om die mensen.
Al na een paar biertjes had ik het aardig naar mijn zin en was ik gezellig gesprekken aan het voeren in mijn uit 5 woorden bestaande portugees.
Weinig mensen spraken engels verder maar dat vond ik niet zo erg.

Tijdens het feestje kwam ik erachter dat ik Bernardo stiekem wel een beetje leuk begon te vinden.

De rest vaan de avond ben ik vergeten ;) Gelukkig heb ik niks geks gedaan.
ECHT NIET!

Samen met Bernardo, zijn zus en haar vriend hebben we de mooiste dingen van Rio gezien, de gigantische Jezus, een aantal bergen, aapjes, markten en prachtige stranden.

Hard gehuild dat ik de kroning van mn nieuwe koning gemist heb, toch op n tvtje in n bus wat ervan meegekregen.

Veel gelachen en inmiddels ontstonden er wel een beetje kriebels in mijn buik. DIT WAS NIET GEPLAND!!!!

Bernardo wilde me graag zijn geboortestad laten zien, die ook erg mooi was Vitoria.

Deze keer 9 uur bussen verder..................