NO LIKE VIENTIANE - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu NO LIKE VIENTIANE - Reisverslag uit Vangviang, Laos van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu

NO LIKE VIENTIANE

Door: Franci Overdevest

Blijf op de hoogte en volg Franci

29 Januari 2010 | Laos, Vangviang

Halloootjes,

Hier weer even een update van Laos..

Na de prachtige 4000 islands, daar waar weinig cultuur te zien was en veel toeristen.. ben ik met een nachtbus richting Vientiane gegaan.
De hoofdstad van Laos.

Eerst gingen we met een busje naar Pakse, een plaatsje waar vrij weinig te doen was. We moesten daar 5 uur wachten tot de nachtbus naar Vientiane vertrok.
Gelukkig ontmoet je altijd leuke mensen in de bus en was het wachten daarom alleen maar gezellig!

De nachtbus was ik minder tevreden over. Al eerder heb ik een slechte ervaring gehad met nachtbussen, deze leek op het eerste gezicht veel beter maar waar ik niet aan gedacht had is dat de wegen hier in Laos behoorlijk slecht waren. En we dus ook behoorlijk door elkaar geshaked werden. Weinig slaap dus.

De volgende dag kwamen we om 6 uur sochtends aan in Vientiane.
Het is altijd weer vermoeiend na zon lange busrit om met je zware rugzak op zoek te gaan naar een goed guesthouse die ook nog een beetje betaalbaar is. Vaak heb ik daar geen zin in en ga voor het eerste en beste wat ik vind. Of iets uit de lonely planet.

Sago kwam ik aan bij het eerste guesthouse.. er hingen zon 5 verschillende waarschuwingsbriefjes als:

Geen prostituees meenemen in de kamers aub.

geen eigen voedsel meebrengen, of je moet betalen..
enz..

Niet echt om vrolijker van te worden. Ook de prijzen die in de lonely planet stonden klopten niet meer. Ze hadden de prijzen bijna verdubbeld!
Als je er dan iets over zegt zeggen ze: Very old book!!

Ok met tegenzin dan maar op zoek naar de volgende. Een guesthouse waar ze gelukkig wel redelijke prijzen hadden en een stuk vriendelijkere uitstraling.
We moesten wachten tot de eerstvolgende mensen de kamer verlieten.. we konden onze rugtassen in de tussentijd wel even beneden laten.

We hebben een ontbijtje gegeten in het dichstbijzijnde restaurantje.
Toen ik de rekening kreeg viel het me op dat ze de dubbelde prijs rekende voor mijn kopje thee. (van wat op de menukaart stond)

Toen ik vriendelijk geirriteerd vroeg of ik even de kaart mocht zien om ze erop te wijzen dat ze de verkeerde prijs aan me vroegen.. zei de vriendelijke meneer..

You pay for big thee.. no have small.

Iets minder vriendelijk geirriteerd vroeg ik hoe het in godsnaam mogenlijk was dat ze geen kleine thee hebben in een restaurant. Terwijl ze wel de prijzen op de menu kaart zetten.

De reactie van de meneer was: ok discount..only 10.000 kip.

Mijn reactie: No have!! only 6.000!

Uiteindelijk kwamen we uit op 8.00 kip.

Terug in het guesthouse kwam ik erachter dat mijn speakertje gestolen is. (die hele mooie) en was ik helemaal niet meer te genieten!!

De eigenaar van het guesthouse beweerde dat het niet daar gebeurd kon zijn maar ik weet 100% zeker dat ik hem nog had VOORdat ik ging eten.

Maargoed..gelukkig was ik samen met Maria die altijd heel vrolijk is.

We zijn de stad in gegaan waar alle prijzen voor alles behoorlijk hoog bleken te liggen in vergelijking tot andere plaatsen in Laos.

Op elke hoek van de straat een tuk tuk driver die probeert geld van je af te troggelen.

En voor elke stap die je zet moet je betalen..zelfs een wc ..waar ze zelden pleepapier hebben moest ik voor betalen!

Maria had gelezen in haar reisgids dat er een hele mooie plek was om een zonsondergang te zien.
Op deze plek aangekomen bleek het een grote bouwput!
Gelukkig konden we hier samen heel hard om lachen en hebben we lekker wat gegeten en wat mensen ontmoet waarmee we savonds zijn gaan bowlen.

Na een goed nachtje slaap heb ik besloten de stad een 2de kans te geven. Maar ook dit had weinig zin.

We zijn smiddags naar een weverij gegaan om te zien hoe ze de mooie sjaals maken van zijde..heel mooi.. je ziet ook hoe ze het op een natuurlijke manier verven.

De tuk tuk driver vroeg natuurlijk weer veel te veel geld. Ze zeggen altijd VERY FAR!!! En dan blijkt het om te hoek te zijn.

Toen ik de chicken rice bestelde kreeg ik reis met 1 stukje kip. Ook hier weigerde ik voor te betalen!

Kortom...de stad VIENTIANE>>> me dont like!!!!

Gisteren aangekomen in Vang Vieng
Het is hier prachtig en er is veel te doen..denk dat ik hier nog wel een weekje blijf hangen!!

Kwis

Bonusvraag:

- Wat is het meervoud van Fish?

Liefs






  • 29 Januari 2010 - 12:26

    Tante Ria:

    Lief,wat een engezellige uitnemers daar,Laos schijnt zo wie zo een slechte stad te zijn maar dit riekt naar oplichting.Arme jij,je kont goed op voor je zelf dat is prima.Zal ze leren daar..Nu Vang Vieng en wie weet ga je het daar dubbel mooi en fijn vinden.veel plezier xxxx van mij

  • 29 Januari 2010 - 14:28

    Ander Bakker:

    Fishes is het meervoud van fish.
    Groets van Thea

  • 29 Januari 2010 - 17:23

    Pajo:

    hehe je moet gewoon zeggen dat je kan vechten en dan rennen die kleine tuktuk naaiers vast heel hard weg :P

    veel plezier in vang vien xxxxxxxxxxxxxxxxxx sandy is nog steeds aan t rond kruipen door der hok maar ze heeft nog wel veel eetlust en drinkt goed

  • 29 Januari 2010 - 17:24

    Pajo:

    hehe je moet gewoon zeggen dat je kan vechten en dan rennen die kleine tuktuk naaiers vast heel hard weg :P

    veel plezier in vang vien xxxxxxxxxxxxxxxxxx sandy is nog steeds aan t rond kruipen door der hok maar ze heeft nog wel veel eetlust en drinkt goed

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vangviang

Franci

Actief sinds 04 April 2008
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 40904

Voorgaande reizen:

02 April 2015 - 30 Mei 2015

Azie 2015

04 Juni 2014 - 14 Juni 2014

Camino de Santiago

25 Maart 2014 - 29 Maart 2014

op reis...EN DIT KEER NIET ALLEEN! !

12 Oktober 2013 - 10 November 2013

It's time for Africa!

20 April 2013 - 20 Mei 2013

Brazilie 2013

06 Januari 2013 - 21 Januari 2013

Hongarije/Israel

02 November 2009 - 01 April 2010

5 maanden weg

10 April 2008 - 22 Mei 2008

Mijn eerste reis

15 September 2010 - 30 November -0001

Op zoek naar een baan in Australie

Landen bezocht: