10 dagen feest 2 uur slaap - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu 10 dagen feest 2 uur slaap - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu

10 dagen feest 2 uur slaap

Door: Franci Overdevest

Blijf op de hoogte en volg Franci

11 Februari 2010 | Laos, Luang Prabang

Haloootjes,
Hier een berichtje vanuit het mooie luang prabang.

Na Ventiane ben ik naar vang vieng gegaan.

Het is moeilijk om Vang Vieng in een paar woorden te beschrijven..


Het leukste is het tuben: Je laat jezelf in een autoband de rivier afdrijven, maar na 5 meter wordt er een touw naar je toegegooid en je wordt de eerstvolgende bar ingetrokken waar gratis wiskey shots op je aan het wachten zijn. Je danst wat en er wordt het een en ander op je arm geschreven en je krijgt bandjes om je hoofd.
Vervolgens laat je jezelf van een 10 meter hoge ropeswing naar beneden slingeren en laat jezelf in het water plonsen.
Je tubed verder naar de volgende bar waar je weer naar binnen wordt getrokken.
De meeste mensen komen niet verder dan de 2de bar.
Wij wel en hebben bij de volgende bar moddervolleybal gespeeld. Erg lache..je gaat bij elke beweging op je plaat omdat het zo glad is.
Hier heb ik helaas geen fotos van.. we waren helemaal bruin van de modder!!!


Wat misschien ook de moeite waard is is om wat interessante mensen te beschrijven die ik ontmoet heb

Maria en Eva:

Deze meiden heb ik in Cambodia ontmoet. Ze komen uit Oostenrijk, zijn van mijn leeftijd en hebben beiden een gezonde dosis humor. Maria heeft me al meerdere keren uit de nood geholpen wanneer de pinautomaat me weer es geen geld wilde geven omdat ik geen creditcard heb.
We trekken nog 2 dagen met elkaar op en gaan dan een andere kant op.
Dit vind ik echt superjammer.

Neil:

Neil heb ik 3 maanden geleden ontmoet in China, hij is engels en inmiddels een goede vriend van me geworden. We hebben mail contact gehouden en besloten een tijdje verder samen te reizen. Zoals de plannen nu zijn reizen we samen verder naar China.Waar we chinees nieuwjaar gaan vieren. We hebben elkaar weer een week geleden ontmoet in Vang Vieng. Ik betrapte hem toen hij van een hoge duikplank afsprong.
Toen ik vroeg waarom er I am Neil op zijn buik geschreven stond zei hij dat ik maar even om me heen moest kijken. Wat bleek..iedereen had I LOVE NEIL op zijn rug staan. Deze grap begon in zijn vriendengroepje maar is verspreid naar iedereen die naar de mojito bar kwam.
Neil zorgt ervoor dat mijn engels op peil blijft. Hij is erg streng en moet zon beetje elke zin verbeteren.



Scott uit Canada(oftewel scottie):

Mijn grote liefde in Laos.
Scottie werkt in de Bucketbar in de avond en overdag bij de Mojitobar aan de rivier.
Scottie heeft sprankelende ogen, tattooages en een bandana om zijn hoofd. Het werk dat hij moet doen is de bar promoten waarvoor hij werkt.
Hij loopt rond met een stift en schrijft grappige dingen op je arm, een beetje socializen en soms achter de bar staan. Dat is zijn taak.
Op zijn buik stond geschreven I Love Neil.
Zowel Eva Maria en ik waren helemaal gek op zijn typische karakter en imiteren heb nog regelmatig (haha daar waar hij niet bij is natuurlijk)
Scott heeft ons grotten laten zien waar we in moesten zwemmen en veel meer natuur.
Helaas heb ik hem achter moeten laten in Vang Vieng.
Het waren een paar romantische dagen en ik zal hem zeker missen.



Richard

Richard is engels en komt uit een gebied daar waarvan het accent onverstaanbaar is.
Het kan hem weinig schelen dat we hem niet verstaan, hij ouwehoert 5 kwartier in een uur..en als je hem dan vraagt iets te herhalen..herhaalt hij het gerust nog een keertje in hetzelfde onverstaanbare accent.
Vaak voldoet het om te antwoorden met ooooh ok.
We hebben hem ontmoet in de grotten, hij was samen met een nederlands meisje Mara.
In de bucketbar savonds, bleek dat richard erg van dansen hield. Hij had zijn speciale dans stijl.
Een dansstijl waar we heel erg om moesten lachen.. hoe meer hij dronk hoe meer hij begon te ouwehoeren en gek te dansen.
Toen hij ook ons op de dansvloer kreeg hebben we gezamenlijk de richard dance gedaan.
Ook dit is een karakter waar we allemaal gek op waren.

Dit is nog maar een selectie van alle mensen die we ontmoet hebben.


Hierna zijn we naar luang prabang gegaan. Een rustig stadje waar we konden uitkateren.

Nog wat dingen die we gedaan hebben:

Berg beklommen (nou ja de rest dan..ik zie het nut er niet zo van in om in 30 graden je rot te werken om 15 meter hoog te klimmen en dan weer naar beneden te gaan)

Van een waterval afspringen
(te gek)

Olifant rijden
(leuk)

Bowlen
(blijft leuk)

En heel veel sjoppen..
(werkt helend)

Morgen vertrek ik met Neil richting de grens van China.
Daarna gaan we chinees nieuw jaar vieren in china (duurt 2 weken)

Verdere plannen heb ik nog niet...

Liefs





  • 11 Februari 2010 - 09:10

    Pajo:

    wil je een chinese geluksballon voor me aansteken :)

  • 11 Februari 2010 - 10:20

    T.Ria:

    lief,ik denk dat ok me nooit meer zorgen over jou hoef te maken,wat een geweldige verhalen en wat een heerlijkheid dat je dat allemaal kan beleven,ga bijna zelf m,n koffer pakken en me aan sluiten bij 67 club,(grapje)heel veel plezier en kijk goed naar al het moois,dat doe je al zo te lezem,xxxx van ons

  • 11 Februari 2010 - 15:50

    Brenda:

    euh, kan ik nog meedoen met de prijsvraag wat het meervoud van fish is?
    Bij ons in de achtertuin kan je ook aan een liaan slingeren en dan in de sloot springen (nu even niet want er ligt ijs). Weet zeker dat Iboya en Chavez graag willen zien hoe je dat doet!

  • 13 Februari 2010 - 10:48

    Misty:

    Wat ontzettend gaaf, al die dingen die je vertelt. En dan zitten wij hier in de sneeuw! haha :P
    Heel veel plezier in China en ik blijf je reisverslagen lezen ;)
    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Franci

Actief sinds 04 April 2008
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 40904

Voorgaande reizen:

02 April 2015 - 30 Mei 2015

Azie 2015

04 Juni 2014 - 14 Juni 2014

Camino de Santiago

25 Maart 2014 - 29 Maart 2014

op reis...EN DIT KEER NIET ALLEEN! !

12 Oktober 2013 - 10 November 2013

It's time for Africa!

20 April 2013 - 20 Mei 2013

Brazilie 2013

06 Januari 2013 - 21 Januari 2013

Hongarije/Israel

02 November 2009 - 01 April 2010

5 maanden weg

10 April 2008 - 22 Mei 2008

Mijn eerste reis

15 September 2010 - 30 November -0001

Op zoek naar een baan in Australie

Landen bezocht: