3. bloodsuckers - Reisverslag uit , van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu 3. bloodsuckers - Reisverslag uit , van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu

3. bloodsuckers

Door: Franci Overdevest

Blijf op de hoogte en volg Franci

19 Januari 2010 | ,

Trekking

Dag 1:

Eerst moesten we de rugtassen vullen. Geen onnodige dingen meenemen, 2 setjes kleding met lange mouwen en broekspijpen. Dichte schoenen, slippers en wat ondergoed.
Ook moesten we een hangmat en een deken meenemen en natuurlijk 2 grote waterflessen. Langzamerhand werd het kleine rugzakje steeds zwaarder.

Na een uur rijden met de auto kwamen we in een heel schattig klein dorpje waar iedereen ons aankeek. Hier wachten onze 2 andere gidsen ons op: joey (uit te spreken als tjowie)en Con.
Joey was voor het eerst mee en droeg een koffertje met eieren. Al snel werd het onze egg-man

Onze engelssprekende gids Bunny (ook wel uit te spreken als bannie of boenie) liep voorop met een groot mes om de weg vrij te hakken.

Na een bootritje begon de grote klim de jungle in. Al snel kwamen we een vrouw tegen die bij een stam hoorde.
Een getattoeerd gezicht, lange oorlellen en een bloot bovenlijf.

Gelukkig sprak Boenie haar taal en vroeg heel beleefd of we een foto mochten maken. Ze wilde toch wel even wat aantrekken maar de foto is prachtig geworden (gemaakt met mn kleine crappy camera)
Na een boel uren lopen, rivieren oversteken met opgetrokken broekspijpen en een zelf klaargemaakte lunch door onze gidsen (op een vuurtje) kwamen we op onze eindbestemming van dag 1. Een prachtige rivier.

We hebben nog even lekker gezwommen.

De gidsen spanden een netje in het water om visjes te vangen die overigens heerlijk smaakten en maakten ons eten klaar op een vuurtje.

Ze hingen de hangmatten voor ons op en omdat het om 8 uur al pikkedonker was en we bekaf waren, lagen we om 9 uur al te maffen in ons hangmatje. (zo eentje met een muggenetje die je dicht kan ritsen)

Dag 2:

De volgende ochtend werden we wakker gemaakt door een heleboel herrie makende papegaaien...tijd om op te staan, de rotzooi weer in te pakken en te ontbijten. Een heerlijk gebakken eitje! en instant koffie!

zingend gingen we weer op weg de prachtige natuur in dat elke keer weer veranderde.
Rivieren,rotsen, bomen,bamboe, gras..alles!
Na een tijdje begon Boenie een beetje paniekerig om zich heen te kijken. Een pad was niet meer te zien en de jungle was zo dichtgegroeid met bamboe dat we geen kant meer op konden.
Gelukkig kon Boenie met zijn mes de meeste dingen wel kapothakken en zijn we na heeeeel veel uren lopen zo'n 2 kilometer verder gekomen.
Vol met doornen in mijn benen en schaafwonden overal. Dit was supergaaf!!!!!!!!!!!

Het einddoel van deze dag: de gorge en de waterval hebben we niet gehaald want we waren te moe. Het was nog maar 500 meter extra lopen maar dit konden weniet meer opbrengen dus we hebben het doorgeschoven naar de volgende dag.

De avonden met de meiden waren supergezellig. De mannen bleven netjes bij elkaar op veilige afstand van ons en na een aantal slokken rijstwijn waren ook zij aan het zingen!

Deze nacht hebben we ook weer goed geslapen in het hangmatje al was het snachts wel koud.

Dag 3:

Deze ochtend konden we moeilijk wakker worden...na de nodige koffie en instant noodles zijn we naar de gorge gegaan... werkelijk prachtig..

Deze 500 meter duurde een uur.

De rest van de dag hebben we veel gelopen maar kwamen niet waar we zijn moesten. We moesten overnachten bij een klein half droogliggend riviertje met een boel kikkers. Die ons de hele nacht wakker gehouden hebben met hun gezang.
Ook de bloedzuigers hadden onze benen gevonden en hebben we eraf moeten halen.
Erg irritant als je snachts in het donker moet plassen... het is altijd nog maar de vraag of een bloedzuiger zich vastklampt aan je.

Dag 4:
Heel vroeg op want we moesten deze dag weer thuiskomen.
Moe maar nog steeds zingend hebben we ons door de wilde jungle gemanouvreerd.
De zon was heet en de kilometers waren heel lang!
Iedereen had last van blaren, schrammen en niet te vergeten spierpijn van de rugzak.
Toen we weer bij de boot waren, waren we de gelukkigste mensen op aarde. Nu nog een autoritje van een uur en we waren weer terug in het stoffige banlung.

Moe maar voldaan.

Deze trekking was SUPER!

• 19 Januari 2010 - 14:56

Misty:

Wauw, wat n gave dingen maak jij mee! Ik kan het me zo moeilijk voorstellen hoe dat allemaal moet zijn. Je moet maar n hoop foto's laten zien als je thuis bent ;)

Kus, Misty

• 19 Januari 2010 - 18:17

T.Ria:

Lief ,dat is het helemaal he?wat een prachtige reis moe en voldaan maar wat een geweldige trip hebben jullie toch maar weer gedaan he?ga gauw naar de volgende mail xxxx

• 19 Januari 2010 - 20:37

Lies:

Hoi Franci wat schrijf je toch leuk,je hebt het dik naar je zin.
    Geniet nog maar volop.
    groetjes lies

• 19 Januari 2010 - 20:49

Alet:

Wauw!!! Ik ben jaloers!
    Wat een fantastische wandeling.
    Veel plezier verder. groetjes
    Alet

• 20 Januari 2010 - 10:28

Caja Stokvisch:

Hahahahaha! Wat kan je een zelfde trekking toch zo anders interpreteren. Ben je al in Laos? Ik zit in Kratie. Ik had geen zin meer om verder te bussen en was ook mn mp3speler vergeten op te laden. Morgen verder naar Phnom Penh. Tiet zat!