Dag 2,3,4 en 5 - Reisverslag uit Dali, China van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu Dag 2,3,4 en 5 - Reisverslag uit Dali, China van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu

Dag 2,3,4 en 5

Door: Franci Overdevest

Blijf op de hoogte en volg Franci

26 Februari 2010 | China, Dali

23/02/2010

Het is gedaan met de rust.
Gisteravond na het eten begonnen de rituelen in de tempel.
Dit ging gepaard met geram op een enorme bel, een zware trommel en -alles wat nog meer herrie maakt-
Ze zongen erbij.

Dit duurde minimaal een uur en maakte dat ik niet in slaap kon komen.
Ik voelde me nog steeds snipverkouden en dit is niet veel minder geworden.

Vanochtend om half 5 begon te ellende weer. Dit keer zongen ze wat anders.

Om 7 uur heb ik meegedaan aan de ochtendwandeling. Ik was tenslotte al wakker.
We hebben ongeveer een kilometer gewandeld totdat we bij de rivier aankwamen die momenteel droogligt omdat het droogseizoen is.
We moesten een steen pakken en deze op ons hoofd terugbrengen naar boven.
Gelukkig mochten we zelf kiezen welke steen het was.
Onderweg bleven we stilstaan. De zonsopgang van achter de bergen was te mooi om over te slaan. De lucht had zoveel verschillende kleuren!!
Je vergeet bijna dat er een steen op je hoofd ligt!!

Na het ontbijt begon de eerste kung fu les weer. Ik voelde me niet zo lekker maar heb toch doorgezet. Dit keer duurde de les 3 uur. Ik vond het weer heerlijk.

Na de lunch ben ik mijn bed weer ingedoken. Ik besefte dat ik me ziek voelde en heb de volgende les overgeslagen. BALEN


Dag 3:24/2/2010

Het heeft hard gewaaid vannacht.
Mijn kamer is de enige die geen dubbel luik had. Mijn luik waaide daardoor constant open.
Toen ik wakker werd (om 5.30)deed mijn hoofd zeer. Ik zat helemaal vol.

Tijdens het ontbijt barstte ik spontaan in huilen uit. Dit was absoluut niet de bedoeling.
Ik kreeg een boel medelijden van iedereen waar ik me heel erg ongemakkelijk bij voelde.

Deze dag ben ik naar de stad gegaan om wat medicijnen te halen.
Uiteindelijk zijn het wat chinese kruiden geworden die niet heel veel helpen.

De rest van de dag heb ik geslapen.

Ik heb gelukkig een nieuwe kamer gekregen die wel winddicht is.

Dag 4: 25/2/2010

Ik voel me iets beter. Heb goed geslapen.
Heb half meegedaan aan de les en de rest van de dag weer geslapen.

Tijdens het eten vergat ik mijn kommetje op te tillen.
3 mensen zeiden er tegelijkertijd wat van. OEPS!

Moet nog steeds wennen aan mijn chinese naam. Het wordt ten pas en ten onpas gebruikt.
LILI Hurry up!!

Dag 5: 26/2/2010

Vandaag wordt er geen les gegeven. Vandaar dat ik dus ook op internet mijn blog zit te schrijven in de stad.
Het groenvoer en de tofu komt mijn neus nu al uit dus we gaan straks lekker een pizzatje eten.

Inmiddels ben ik gewend aan het vroege opstaan en voel me al weer een stukje beter.

Tot maandag middag blijven we nog lessen en dan gaan we door naar het volgende plaatsje.



Liefs




  • 26 Februari 2010 - 07:30

    Tante Ria:

    lief,
    ik denk dat je weer een beetje opknapt,kong Fu aiet er mooi uit sierlijk...is Niel de mooie man aan de linkerkant????wel een droppie hoor,gelukkig dat je wat bent opgeknapt en nog steeds van alle mooie dingen beleeft,xx

  • 26 Februari 2010 - 07:31

    Tante Ria:

    lieve Lilly Hurry Up wel een mooi naam voor je,xx

  • 27 Februari 2010 - 13:51

    Heleen En Floor:

    Ha die Franci!

    Ik volg je fantastische verhalen vanaf hier met veel plezier!
    En als we dan ook nog, zoals vanmorgen,verrast worden met een kaartje uit Laos en die lieve bedeltjes, dan is een berichtje van ons natuurlijk op zijn plaats!

    Tussen de verkoudheden, lange
    en oncomfotabele reizen, gekke beestjes en andere ongemakken, lees ik hoe onwijs gaaf je reis is. Ik ben jaloers!!
    Geniet die laatste maand nog en tot in 1350!!

    Liefs
    Leen en Floor

  • 02 Maart 2010 - 20:45

    Misty:

    Hoi Franci,

    Gaaf dat je alsnog naar dat klooster toe kon. Wat een rare gebruiken hebben ze toch op andere plekken in de wereld! Wel tof dat je dat nu allemaal ervaart. Heel veel plezier nog en gelukkig gaat t inmiddels wat beter met je verkoudheid ;)

    Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Franci

Actief sinds 04 April 2008
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 40908

Voorgaande reizen:

02 April 2015 - 30 Mei 2015

Azie 2015

04 Juni 2014 - 14 Juni 2014

Camino de Santiago

25 Maart 2014 - 29 Maart 2014

op reis...EN DIT KEER NIET ALLEEN! !

12 Oktober 2013 - 10 November 2013

It's time for Africa!

20 April 2013 - 20 Mei 2013

Brazilie 2013

06 Januari 2013 - 21 Januari 2013

Hongarije/Israel

02 November 2009 - 01 April 2010

5 maanden weg

10 April 2008 - 22 Mei 2008

Mijn eerste reis

15 September 2010 - 30 November -0001

Op zoek naar een baan in Australie

Landen bezocht: