Laatste dagen china - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu Laatste dagen china - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Franci Overdevest - WaarBenJij.nu

Laatste dagen china

Door: Franci Overdevest

Blijf op de hoogte en volg Franci

15 Maart 2010 | Indonesië, Bali

Even een korte update van mijn laatste weekje in Chengdu..

Dit was echt een supergezellige week.
Chengdu zelf is een grote stad die bekend staat om de sichuan spice. Een peper waarvan je mond een uur later nog in de fik staat.(ik was er niet dol op)

Nog steeds met Praveen en Neil zijn we naar de grote boeddha gegaan. Maar 3 uur rijden.
In het busje zaten meer mensen van het hostel waar we een hele gezellige dag mee gehad hebben.

De boeddha zelf was eehm..heel erg groot maar heeft niet heel veel indruk op me gemaakt.

Wat grappig was is dat we steeds moesten poseren samen met de chinezen..ze vonden ons geloof ik interessanter dan de boeddha..

Deze mensen vroegen het tenminste nog netjes...op het vliegveld later kwam er een dame naar me toe en liet me haar camera zien...een foto van mij erop!!! Van een paar dagen geleden dat ik aan het sjoppen was in de stad (ze heeft een zeldzaam moment te pakken gehad).

Kortom gezellige dag.

Dag later:

Deze dag hebben we eindelijk de pandabeer gezien..dat luie beest waardoor china zo bekend is.
Tegen mijn verwachtingen in vond ik het toch wel heel leuk om deze beestjes te zien. Ze zien er zo knuffelbaar uit!
Ze doen de hele dag niks anders dan op een stukje bamboe kouwen en slapen..hmm klinkt niet slecht toch?
Na een paar uur naar een paar bamboe kouwende pandaberen gestaard te hebben was het tijd voor het souvenirsjopje. Daar wat ansichtkaarten gekocht..- jawel mocht je er een ontvangen met een pandabeer...hier komt hij vandaan.
En daarna weer terug naar het hostel.


Ook weer veel leuke mensen ontmoet..
zo ook Jerry.

Jerry komt uit het land Brunei. Jawel mensen dat is een land met zon 200.000 inwoners en 1 Mc Donalds.
In Brunei mag Jerry geen alcohol drinken en er zijn meer dingen die Jerry daar niet mag.
Toen hij me vroeg om mee te gaan naar Hoetaas had ik ook geen idee dat ik in een bar terecht zou komen met schaarst gekleedde dames die eten serveren.
Jerry had er geen moeite mee dat er 3 vrouwen op zijn schoot zaten maar ik vond het ronduit onprettig wanneer een van de dames een gesprek met me probeerde aan te knopen.. en me vertelde dat ze ook naar Nederland geweest was.." to make flowers "
Kortom broodje naar binnen gewerkt (wat overigens het duurste broodje ooit zou zijn) en pleite.
DANK JE VOOR DEZE ERVARING JERRY!

Een dag later..

Ik had honger..tijd voor een Mc donalds dus.
Je zou denken dat een Mc donalds overal wel te vinden zou zijn...zeker in een grote stad als Chengdu..nou mooi niet hoor.
Met het openbaar vervoer (volgepropte bussen met chinezen) zijn we door de stad gereden om een Mc Donalds te vinden.
Niemand die engels spreekt dus heel makkelijk was het niet. Zelfs een poging om een hamburgertje te tekenen leverde niet veel op.
(en het was echt een goede tekening)

Wel kwamen we in een stadje terecht met een supreme tea zone..een thee straatje dus.
Dat was echt een leuke verassing. In de winkel was er een vrouw die op professionele wijze thee voor ons zette en ons allerlei smaakjes liet proeven!
Sommige thee was 60 euro per 200 gram! DUUUUUUUR!! Maar wel lekker hahaha.
Weer een gezellig dagje gehad.

Volgende dag:

Mc Donalds gevonden en afscheid genomen van Neil.

Dag later:
Op naar Indonesie..waar ik inmiddels al een week verblijf.

Ondanks dat Bali een irritant duur, verwesterd toeristen hol is heb ik het toch naar mijn zin en krijg ik vandaag de eer om een heilige feestdag mee te mogen maken.
De verhalen volgen nog......

  • 15 Maart 2010 - 09:53

    T..ria:

    lief,nou nou ik moest er even bij gaan liggen wat een prachtige verhalen ,hoe kun je ooit nog wennen in het koude kikkerland?kijk al weer uit naar de volgende reisverhalen,zo fijn dat je het goed hebt en zoveel indrukken op doet,xxxxxxxxvan ons

  • 15 Maart 2010 - 09:53

    T..ria:

    lief,nou nou ik moest er even bij gaan liggen wat een prachtige verhalen ,hoe kun je ooit nog wennen in het koude kikkerland?kijk al weer uit naar de volgende reisverhalen,zo fijn dat je het goed hebt en zoveel indrukken op doet,xxxxxxxxvan ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Bali

Franci

Actief sinds 04 April 2008
Verslag gelezen: 158
Totaal aantal bezoekers 40913

Voorgaande reizen:

02 April 2015 - 30 Mei 2015

Azie 2015

04 Juni 2014 - 14 Juni 2014

Camino de Santiago

25 Maart 2014 - 29 Maart 2014

op reis...EN DIT KEER NIET ALLEEN! !

12 Oktober 2013 - 10 November 2013

It's time for Africa!

20 April 2013 - 20 Mei 2013

Brazilie 2013

06 Januari 2013 - 21 Januari 2013

Hongarije/Israel

02 November 2009 - 01 April 2010

5 maanden weg

10 April 2008 - 22 Mei 2008

Mijn eerste reis

15 September 2010 - 30 November -0001

Op zoek naar een baan in Australie

Landen bezocht: